En checklista för det oväntade

Läs mer

Oavsett vem din partner i interimslösningar är, så är det bra att ha en checklista. Med en plan för oförutsedda händelser klarar man sig alltid bättre än när man är helt oförberedd.

Vi har sammanställt en checklista över vad som är bra att tänka på – innan det händer.

Projektledning

  • Vem ansvarar för ärendet?
  • Vem tar beslut om åtgärd?
  • Vem ersätter personen?
  • Ska man söka en intern eller extern ersättare?

Kommunikation internt

  • Vem kommunicerar med berörd person?
  • Vem för samtal med övriga inblandade personer?
  • Vem ansvarar för interninformation, när och hur går den ut?
  • Hur hanteras rykten och påståenden?

Kommunikation externt

  • Hur sker kommunikation med externa ägare?
  • Hur sker kommunikation med kunder, leverantörer och andra partners?
  • Hur sker ev kommunikation med marknaden, media? Vem ansvarar?
  • Vem är ansvarig för ev pressrelease?

Förberedelser
– innan det händer

  • Ta fram klara kontaktvägar för eventuella framtida rekryteringar.
  • Utse en samarbetspartner för interimslösning i god tid.

Tveka inte att kontakta oss – vi finns här för er!

Oavsett om ni behöver en konsult till ett uppdrag, undrar över något eller bara vill ta en kaffe och diskutera framtiden så
finns vi här för er. Kontakta oss på 08 – 619 52 00 eller fyll i
formuläret så återkommer vi.

Hantering av personuppgifter: