Hur kan GDPR hjälpa till att utveckla er verksamhet?
Företagets varumärke och rykte, försäljning, marknadsföring, kundservice, genomgång
av IT-system, kundregister, ekonomi – det mesta påverkas av den nya
dataskyddsförordningen GDPR.
Hittills har IT och juridiken främst tagit upp stafettpinnen kring införandet av GDPR, där
de nya reglerna införs 25 maj 2018. Vissa har kommit en bit på väg i arbetet, men många
företag och organisationer har inte börjat eller kanske inte insett vidden och vikten av de
tvingande förändringar som krävs och vad konsekvenserna blir enligt den nya lagen.
Vi på Sevenco ser GDPR som en ledningsfråga, där man jobbar tvärfunktionellt i projekt
för att utveckla och stärka verksamheten. Information är hårdvaluta som ska säkras.
Håll koll på vilken information ni har och varför. Låt oss få berätta hur vi konkret kan
bidra till att er verksamhet kan dra affärsmässiga fördelar genom att driva ett förändringsprojekt.
Välkommen på frukostmöte hos Sevenco på Kungsgatan 48, 3 tr vid Hötorget,
torsdagen den 19 oktober 2017
Med start 07.30 serveras en enklare frukost, sedan följer presentationer mellan
08.00 – 10.00.
- Partner för verksamhetsutveckling och projektledning. Håkan Johansen och
Eric Lundgren, Sevenco. - Konsekvenser av de nya kraven, en överblick. Katarina Lindgren, Advokat hos Fylgia.
Katarina är specialiserad inom bland annat personuppgiftslagen och dataskyddsfrågor. - Hur företag ökar sin effektivitet. Egil Bergenlind, CEO inom DPOrganizer
Beskriver hur företag och organisationer ökar sin effektivitet genom att använda
DPOrganizer tjänst för analys, beskrivning och hantering av information och processer. - Diskussion och erfarenhetsutbyte.
Anmäl dig senast den 15 oktober till: mikaela.neuman@sevenco.se eller ring Mikaela på
070-918 37 62 om du har frågor. Antalet platser är begränsade.
Varmt välkommen!